Kas yra logotipas, koks jis turi būti?

Logotipas – svarbiausias bet kurios įmonės firminis elementas. Tai įmonės veidas ir simbolis, perteiktas grafiškai.

Nereikia manyti kad logotipas – viso labo nedidelis paveikslėlis, kadangi geras logotipas yra kur kas daugiau nei tiesiog iliustracija. Geras logotipas yra konceptualus, stilizuotas, išmąstytas, originalus, įsimintinas, įskaitomas, turintis teisingą emocinį krūvį ir t.t.

Profesionalaus logotipo kūrimo procesas turi panašumų su šiuo kinų anekdotu:
„Dailininkai, europietis ir kinas, gavo užduotį – per tris dienas nupiešti antį. Europietis nuėjo prie ežero ir dvi dienas piešė vienos anties eskizus, kol pagaliau trečią dieną nutapė detalų jos portretą. Kinas pusantros dienos sėdėjo ant suolelio prie ežero ir stebėjo jame plaukiojančias antis. Po to jis sugrįžo į studiją ir per likusį laiką nutapė savo paveikslą, kuriame pavaizdavo tai, kaip jis pajautė visų stebėtų ančių „chi” energiją.”
 

Taip yra todėl, kad geras logotipas pirmiausia turi būti išmąstytas, tik po to – sukurtas.

 
Logotipų pasitaiko pačių įvairiausių dydžių ir formų, tačiau kiekvienas logotipas turėtų būti priskirtas prie vieno iš penkių tipų. Logotipo kūrimas – tai šiek tiek daugiau nei estetika. Logotipas turėtų pozityviai pristatyti prekes arba paslaugas. Logotipų tipų žinojimas Jums padės efektyviau sukurti teisingą prekinį ženklą. Todėl, jei dar nežinojote, susipažinkite su logotipo tipais:

Tekstinis ženklas (Wordmark)

Tekstinis logo susideda tik iš teksto su unikalia tipografija

Simbolinis ženklas (Letterform Mark)

Tai logotipas kuriame naudojama viena ar kelios raidės

Emblema (Emblem)

Emblema ko gero sudėtingiausia grafinių elementų ir simbolių kombinacija.

Grafinis ženklas (Mark)

Grafinis ženklas dažnai tampa įmonės veidu. Tokiuose ženkluose naudojami simboliai paprastai atspindi įmonės produktus ar veiklą.

Abstraktus ženklas (Abstract Mark)

Abstraktus logotipas paprastai perteikia prekės ženklo filosofiją.